L’oferta de plataformes Saas encarades a ajudar-nos a posicionar millor els nostres webs no para de créixer. Si estàs interessat en Mangools, les suculentes eines SEO que t’enamoraran, segons diuen ells mateixos, aquí tens una anàlisi que et pot ajudar a decidir-te a provar-la.

Mangools, una nova eina SEO
Mangools, refrescants les eines per cercar paraules clau

Què és Mangools?

Mangools és una suite de programari SEO compost per cinc eines (les anomenen “aplicacions”):

Aquestes aplicacions són accessibles des del Centre de control de l’usuari, on també hi trobem recomanacions SEO així com els recursos del pla contractat.

Centre de control de Mangools
Centre de control de Mangools

Passo a analitzar cada una de les aplicacions, començant per la primera segons es mostra al Dashboard.

KWFinder: cercador de paraules clau

KWFinder és la funcionalitat principal de Mangools. I és normalment la primera eina que prova la gent.

KWFinder funciona com gairebé qualsevol altra eina de paraules clau existent: escrius una paraula clau i obtens estadístiques, com ara el volum de cerca i el CPC, sobre aquesta paraula, juntament amb un munt d’idees de noves paraules:

Resultats del KWFinder
Resultats del KWFinder

En general, els suggeriments que KWFinder proposa són molt bons, sobretot comparats amb la majoria d’eines de recerca de paraules clau, que només proposen les variacions d’una mateixa paraula clau.

I és que KWFinder inclou molts termes relacionats però també genera paraules clau que no són només una paraula afegida al començament o al final del que heu escrit, com ja s’ha comentat, sinó que acostuma a trobar paraules clau “laterals”. La imatge anterior n’és un bon exemple.

Generalment, aquestes paraules clau “laterals” són molt valuoses. Per què? Perquè et proporcionen paraules clau que potser no hauries tingut en compte. I el mateix els hi pot haver passat a la competència.

Dit això, l’eina de cerca de paraules clau de Mangools no retorna tants suggeriments de paraules clau com alguns dels seus competidors, tot i que, les que suggereix, són de molta qualitat.

Una altra funcionalitat, també habitual a la competència, és la cerca per domini, generant un llistat de paraules clau classificades segons els resultats de Google.

Un altre factor important a destacar de KWFinder és la seva interfície d’usuari: és molt bona!!

Han dissenyat l’eina perquè sigui molt fàcil analitzar una llista de paraules clau, obtenir un desglossament de SERP de cadascuna d’elles i ordenar-ne la llista per mètriques diferents.

En resum, que KWFinder és una eina potent a l’alçada de les millors del mercat.

SERPChecker, dificultat de les paraules clau

SERPChecker ofereix una anàlisi detallada dels SERPs (pàgina de resultats del cercadors) per a una paraula clau determinada.

Anàlisi del SERP de Mangools
Anàlisi del SERP de Mangools

A més de puntuacions com la dificultat de la paraula clau, també obtens un desglossament complet de totes les pàgines que es posicionen per a aquesta paraula clau.

També et mostra l’autoritat de cada pàgina o el rànquing d’Alexa, entre altres valors que retorna.

El SERP Features Impact ésla forma que té Mangools d’anomenar i classificar com de plena està la primera pàgina de Google: com és anuncis pagats, o vídeos, o altres funcionalitats de SERP es mostrin a la primera pàgina de resultats, més alt serà aquest número.

I a la pestanya Snapshot, pots veure una captura de la primera pàgina de Google per a la paraula clau utilitzada.

D’aquesta manera, és fàcil canviar entre els resultats del SERP i com veu realment els resultats un usuari.

Una altra funcionalitat molt útil és la caixa del peu, que et permet introduir una pàgina i poder comparar els resultats d’aquesta pàgina amb les que ocupen les primeres posicions.

Com hem pogut veure, SERPChecker també és una bona eina per fer ajudar-te a fer el teu web més competitiu.

SERPWatcher, controlant el posicionament

SERPWatcher de Mangools
SERPWatcher de Mangools

Sincerament, no hi ha molt a dir sobre l’eina de seguiment del posicionament de Mangools.

SERPWatcher no és una eina que no funcioni bé, sinó que és molt similar a tots els altres rastrejadors de posicionament del mercat.

Com la majoria d’ells, proporcionen una llista de paraules clau de les quals farà un seguiment.

També pots etiquetar paraules clau per marcar-les com importants … o paraules clau que formen part d’una determinada categoria (com ara pàgines de categories de comerç electrònic).

En general, es tracta d’una característica estàndard per fer un seguiment del posicionament de les paraules clau.

LinkMiner, analitzador d’enllaços entrants

LinkMiner és el verificador de backlinks de Mangools.

LinkMiner, l'analitzador de backlinks de Mangools
LinkMiner, l’analitzador de backlinks de Mangools

A diferència de Moz, SEMrush o Ahrefs, Mangools no té el seu propi índex d’enllaços, així que utilitzen l’API de Majestic SEO.

I això és realment bo: crear un índex propi és complicat i car, per la qual cosa moltes eïnes fracassen en aquesta escomesa. En canvi, utilitzar un índex contrastat com el de Majestic SEO dona seguretat i confiança a l’usuari de Mangools

Com la majoria d’eines d’anàlisi d’enllaços, pots veure una llista d’enllaços que apunten a un domini complet o a un URL específic. I ordena els resultats en funció del rànquing nofollow / dofollow, Citation Flow o Alexa.

Una de les funcions que no té la competència de LinkMiner és la “Vista prèvia del lloc web”, que mostra una imatge de la pàgina seleccionada. És útil perquè us permet saber (o pot audar a saber, millor dit) el motiu de l’enllaç.

Així que el LinkMiner és un altre motiu per utilitzar Mangools.

SiteProfiler, l’auditoria web

Bàsicament, retorna un conjunt de mètriques relacionades amb un domini. Mètriques que ja tenim en altres funcionalitats de Mangools.

SiteProfiler, de Mangools
SiteProfiler, de Mangools

Segurament, tenint aquesta informació a les altres eines, aquesta no té massa sentit.

Conclusió

Segurament, el seu punt més fort comparat amb la competència és la seva brillant interfície d’usuari. Però té altres punts forts:

  • Facilitat d’ús: tots els seus botons i etiquetes són grans i fàcils de llegir. Cada mètrica té una explicació detallada. I, en general, és fàcil trobar el que necessites en pocs clics.
  • Preu: 30 euros al mes per a una eina amb moltes característiques, com Mangools, és un preu molt bo. Sobretot perquè tens accés al mateix índex d’enllaços que obtindries amb una subscripció a SEO Majestic … però amb una interfície d’usuari de 100 vegades millor.
  • Funcions excel·lents: per a una eina del preu de Mangools, t’ofereixen algunes funcions molt útils, com per exemple la visualització prèvia del lloc web.

Imatge creada per Freepik i descarregada des de Freepik