No existeix una única solució per l’optimització dels motors de cerca perquè aquests s’adapten constantment per entendre millor les consultes dels usuaris. Però la filosofia agility t’anirà molt millor que un pla integral pesat i lent. A continuació t’explico com millorar els teus resultats mitjançant una estratègia moderna SEO.

El SEO està sa i estalvi, però indubtablement ha canviat amb els anys. Si la teva estratègia de cerca no ha evolucionat amb les actualitzacions dels algorismes, probablement no tindràs els rendiments que desitges. Al cap i a la fi, no hi ha un plantejament únic sobre com enfocar el SEO. Les millors estratègies són avaluades i perfeccionades contínuament per complir amb els diferents objectius de cada empresa.

Una estratègia moderna SEO

Això no vol dir que no hi hagi directrius per a una estratègia moderna SEO. El teu enfocament ha d’incloure un flux constant de contingut nou i de gran qualitat (inclòs contingut llarg ben escrit que aporti valor real als clients), una estratègia de marca forta, una experiència d’usuari excepcional que satisfaci altament les necessitats dels visitants i una cartera de backlinks forta. Per sobre de tot, la teva estratègia ha de prioritzar l’experiència dels teus visitants.

El motiu és el següent: Google ordena els resultats segons com la utilitat de les pàgines per a la cerca d’un usuari. La majoria del trànsit del teu lloc web prové de Google, de manera que cal complir el seu conjunt de criteris de classificació en constant evolució. Per descomptat, també hi ha altres motors de cerca, però si tens en compte que el segon més gran és la filial de Google, YouTube, és millor basar l’estratègia SEO segons els estàndards de Google.

Estratègia moderna seo
Estratègia moderna SEO

Pren-t’ho amb calma

El teu lloc web no passarà a ser, de la nit al dia, una autoritat; es necessita temps i esforços per dominar el SEO modern i assolir aquesta fita. Factors tradicionals, com els enllaços de qualitat, l’ús positiu dels usuaris, els elements optimitzats a la pàgina i el contingut destacable, encara contribueixen a la credibilitat i al rang del lloc web amb el pas del temps, de manera que no busquis solucions ràpides.

No et preocupis si no estàs al dia dels darrers canvis de l’algorisme. Aquestes actualitzacions són reals (la més recent, anunciada per Google el 4 de maig), però no passa res greu. Simplement assegura’t que no fas res que perjudici en lloc d’ajudar el posicionament del teu web. Google et penalitzarà per blogs convidats spamejadors, contingut farcit de paraules clau, creació d’enllaços no naturals i tot el que tingui com a objectiu la manipulació no ètica de les classificacions. En poques paraules, Google vol que et guanyis la teva posició.

I per on comencem? Afortunadament, Google ho fa tot per a nosaltres: centra’t en l’experiència d’usuari. Crea confiança i credibilitat amb Google i les persones que visiten el teu web.

Esdevenir una autoritat online significa prioritzar no només allò que és important per tu, sinó també allò que és important per al teu públic objectiu. Aquí tens tres tàctiques que pots utilitzar per donar suport a la teva estratègia moderna SEO:

1. Crea una pàgina de preguntes freqüents (FAQs)

Tothom sap què és una pàgina de preguntes freqüents, però no tothom sap que pot ser un gran aliat a l’hora d’optimitzar el teu web per a la cerca. Tenir una pàgina útil i ben feta de preguntes freqüents mostra que certa consideració de cada als visitants, i als motors de cerca els hi agrada les empreses que tracten bé als seus clients.

A més, una pàgina de preguntes freqüents que està etiquetada adequadament pot aparèixer als resultats enriquits de la cerca i a les accions de Google Assistant, ampliant de forma espectacular el seu abast.

2. Organitza el contingut per temes

No és d’estranyar que hagi augmentat l’ús d’Internet, sobretot mentre que gent feia quarantena a casa. Més usuaris que mai en streaming, cercant, comprant, ensenyant, aprenent, reunint-se i jugant en línia. Aquesta és la teva oportunitat per satisfer les necessitats dels usuaris organitzant el contingut per temes.

Quan es parla de la llargada del contingut d’una pàgina web determinada, no perdis el son amb el nombre de paraules que conté. Per afegir-hi valor i ser un contingut destacat, no cal un nombre definit de paraules o de caràcters. Escriu fins que creguis que el contingut compleix les necessitats dels teus usuaris. Així tindràs un article que a Google li encantarà.

No posis en una sola pàgina tones d’informació agrupant diferents temàtiques. En lloc d’això, centra’t a proporcionar una experiència d’usuari excepcional assegurant-te que cada pàgina tracta sobre un únic tema. Una bona manera és crear un mapa de contingut que defineixi l’arquitectura de la informació. A mesura que vagis afegint pàgines i suprimint-ne d’altres, assegura’t que el mapa de contingut reflecteixi aquestes modificacions.

3. Utilitza eines que t’ajudin en el link building

Quan creïs contingut i el promociones per a obtenir enllaços i mencions de marca, hauràs de ser útil i humà. No es tracta només d’enllaços, sinó de crear relacions i proporcionar valor.

La creació d’enllaços és una part crítica de les estratègies SEO més efectives. Tinguis en compte que aquesta és, normalment, una tàctica a llarg termini, de manera que tindràs dificultats per executar-la sense ajuda. Afortunadament, hi ha un munt de programes disponibles que et faran la part més feixuga, com Screaming Frog, ScrapeBox o SE Ranking. El lloc més ràpid i senzill per on començar és Google Search Console, que ofereix eines i informes per millorar la presència del teu lloc web. Aquest servei et mostrarà quins llocs web enllacen amb el teu i confirmarà que Google pot trobar i rastrejar la teva pàgina.

A mesura que els motors de cerca aprenen més informació sobre el comportament dels usuaris, van canviant. El que era una bona pràctica SEO àmpliament acceptada fa pocs anys ara pot perjudicar més que ajudar als teus objectius.

Conclusió

No es pot predir què farà Google o qualsevol altre motor de cerca amb el seu algorisme, però, per sort, no és la teva feina. La teva tasca és adaptar-te, evolucionar i fer el millor per al teu negoci i els teus clients.

Imatge creada per pch.vector i descarregada des de Freepik